پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

انواع تشک طبی

تشک_طبی

استفاده از تشک های طبی برای بیماران به خصوص افرادی که تحرک ندارند و یا بیشتر روز خود را در رختخواب می گذرانند ، ضروری است و باعث کاهش کمردرد ، گردن درد و زخم بستر در آنها می شود. انواع تشک طبی رویال در بازار موجود است و شما باید بهترین آن را بر اساس نیازهای خاص خود انتخاب کنید. در ادامه در خصوص انواع تشک طبی و اهمیت استفاده از آنها بیشتر توضیح می دهیم. اگر قصد دارید تشک طبی بخرید با رویال مد همراه باشید.

در چند سال گذشته علم پیشرفت چشمگیری داشته و تحولات جدیدی در تولید کالای خواب استاندارد و با کیفیت صورت گرفته است. طیف گسترده ای از انواع تشک در بازار قابل دسترسی است. به همین خاطر تشخیص اینکه کدام یک از انواع تشک ها برای شما بهترین است ، کمی دشوار به نظر می رسد. در اینجا به طور خاص به معرفی ویژگی های انواع تشک طبی می پردازیم.

تشک طبی چیست؟

تشک طبی تشکی است که برای کمک به پشت ، مفاصل و کل بدن طراحی شده است. این تشک ها تحت تأثیر تحقیقات پزشکی ارتوپدی قرار دارند که مرکز آن تغییر شکل مفاصل و ستون فقرات است. افزایش جمعیت سالمندان نیاز بازار به تشک های پزشکی را در سال های آینده افزایش می دهد. تشک های طبی به طور گسترده ای به عنوان تشک تختخواب های بیمارستان ها یا تشک درمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

آنها نقش مهمی در حمایت و آسایش از بیمارانی دارند که بیشتر وقت خود را در رختخواب به سر می برند. تشک های طبی و پزشکی بر اساس نیاز و نوع آن ، دامنه متنوعی دارند و هر کدام بیماری های خاصی را مورد هدف قرار می دهند.

چرا بیماران باید از تشک طبی استفاده کنند؟

قطعا تشک های استانداردی که از ستون فقرات به خوبی پشتیبانی می کنند موجب کاهش کمردرد شما می شوند. طراحی این تشک ها به گونه ای است که اجازه می دهد ساختارهای ستون فقرات در مدت زمان خواب ، واقعا استراحت کرده و تجدید نیرو نمایند. اما بالعکس تشک های نامناسب و بی کیفیت حتی موجب کمردرد و گردن درد افراد سالم نیز می شوند. بنابراین روشن است که اینگونه تشک های غیر استاندارد یا غیر طبی اصلا برای بیماران توصیه نمی شوند و وضعیت سلامتی افراد مبتلا به بیماری را بدتر می کنند.

پس همیشه هنگام خرید تشک به ویژه برای بیماران باید دقت کافی داشته باشید و یکی از انواع تشک طبی مناسب را خریداری نمایید. فراموش نکنید تشک های خیلی سفت یا خیلی نرم برای استفاده اصلا توصیه نمی شوند و موجب ایجاد کمردرد شدید در شما می شوند.

ویژگی های انواع تشک طبی

تشک‌های طبی در انواع مختلفی موجود هستند و بر اساس طراحی های خاص پزشکی برای بیماران مختلف تولید شده اند. به عنوان مثال یکی از انواع تشک طبی موجود در بازار مخصوص افرادی است که از اختلالات بی‌حسی و بی‌حرکتی رنج می برند و به همین خاطر مستعد به زخم بستر هستند.

تشک های طبی برای اینکه پاسخگوی نیاز بیماران مختلف باشند با روش ها و مواد اولیه ی مختلفی طراحی و ساخته می شوند. البته بهترین تشک های طبی لازم نیست خیلی پیچیده طراحی شده باشند. برای مثال برخی از این تشک ها دارای گویچه‌های هوا هستند، برخی دیگر نیز دارای فوم هوشمند هستند، یکسری از تشک های طبی هم به گونه ای طراحی شده اند که آب و جریان هوا در آن می‌چرخد.

هر کدام از این ویژگی ها برای نوع بیماری خاصی مناسب تر می باشد و باید هنگام خرید تشک طبی آن را در نظر گرفت. همچنین در نظر داشته باشید که سن خاصی جهت استفاده از تشک‌ های طبی وجود ندارد ، بلکه به بیماری فرد مربوط می‌شود.

انواع تشک های طبی خاص تر بیشتر برای افرادی تجویز می شود که دچار یک نوع بیماری مثل ضایعات نخاعی ، بی‌حرکتی ، بیهوشی و یا خوابیدن‌ های طولانی مدت در آی سی یو‌ هستند. اما جدا از این استفاده های خاص ، برخی تشک ‌های طبی نیز در بازار وجود دارند که فروشندگان استفاده از آنها را برای حفظ سلامتی همه ی افراد لازم می دانند. چرا که تشک های طبی با در نظر گرفتن نیازهای خاص بدن برای ایجاد راحتی بیشتر هنگام استراحت طراحی شده اند.

تشک طبی رویال

برخی از انواع تشک طبی موجود در بازار عبارتند از:

  • تشک‌ طبی فنری

تشک طبی فنری از انواع قدیمی تشک های پزشکی محسوب می شود. فنر به کار رفته در ساختار داخلی این تشک ها موجب انعطاف پذیری تشک می شود. به همین خاطر تشک طبی فنری نوعی از تشک های طبی نرم شناخته می شوند. تشک های فنری به دو دسته تشک فنری متصل و تشک طبی فنری منفصل تقسیم می شوند که نوع دوم از ویژگی های بهتری برای حمایت از وضعیت خواب بیماران برخوردار است.

  • تشک فنری متصل:

در این نوع از تشک ها اتصال فنرها به یکدیگر موجب نرم  شدن زیاد آنها می شود، به همین خاطر کودکان یا افرادی که هیچ مشکل مفصلی یا استخوانی ندارند، به خوابیدن بر روی این تشک ها علاقه مندند. البته در استفاده طولانی مدت از تشک فنری متصل ، احتمال انحراف چیدمان فنرها و همینطور اصطکاک فلز فنرها وجود دارد که به مرور زمان هنگام غلط زدن در خواب موجب تولید صدا در داخل تشک می شود.

علاوه بر این به خاطر پیوسته بودن فنرهای تشک ، در تشک های دو نفره فشار ناشی از وزن یک فرد در سراسر تشک پخش شده و موجب می شود تا با حرکت یک شخص بر روی تشک ، لرزش یا موج حرکت در سرتاسر فنرها پخش شود و شخص دیگر نیز تحت تاثیر این حرکت قرار بگیرد. این تشک ها به مرور زمان حالت استاندارد خود را از دست داده و موجب کمردرد شما می شوند.

  • تشک طبی فنری منفصل ( پاکت اسپرینگ )

طراحان تشک برای برطرف نمودن معایب تشک های فنر متصل ، اقدام به جدا سازی پیوستگی فنرها در این نوع تشک ها کرده اند. در تشک طبی فنری منفصل یا پاکتاسپرینگ ، فنرها به شکل سیم پیچی داخل پاکت هایی در کنار هم قرار گرفته اند. این چیدمان جدا از هم موجب شده تا این فنرها به شکل جداگانه عمل کرده و فشار وزن بر روی هرکدام از آنها ، بر روی دیگری تاثیری نداشته باشد. تشک های طبی فنری منفصل محافظت بیشتری از کمر و ستون فقرات شما خواهند داشت. شایان ذکر است جریان هوا داخل تشک طبی فنر منفصل موجب تنفس لایه های زیرین تشک می شود که همین ویژگی خواص طبی ، ضد باکتری و ضد حساسیت به این نوع از تشک ها می بخشد.

  • تشک طبی مموری فوم

تشک های طبی مموری فوم که اصطلاحا با نام تشک های حافظه دار نیز شناخته می شوند ، یکی از جدیدترین تشک های موجود در بازار هستند. البته تکنولوژی ساخت این نوع فوم ها نزدیک به ۵۰ سال است که در صنعت فضانوردی استفاده می شود. ساختار داخلی تشک طبی مموری فوم به شکلی است که بر اساس فشار وارد شده و همینطور میزان حرارتی که دریافت می کند ، تغییر شکل می دهد.

جالب است بدانید تشک مموری فوم با توجه به وزن افراد مختلف و همچنین شکل عضلات و میزان حرارت بدن آنها شکل گرفته و در نتیجه بسته به شخصی که از آن استفاده می کند ، عملکرد متفاوتی از خود ارائه می دهد.

شکل پذیری این تشک ها فشار وارد آمده بر قسمت های مختلف بدن شما را متفاوت می کند. بنابراین جریان خون در بدن بهبود می یابد. همچنین این تشک ها به خوبی از کمر ، ستون مهره ها و گردن شما حمایت می کنند و از دردهای عضلانی پیشگیری می کنند.

علاوه بر این در تشک مموری فوم دو نفره حرکات و لرزش های ناشی از تکان خوردن افراد به فرد دیگر منتقل نمی شود. البته با توجه به کیفیت و ویژگی های این نوع تشک ها ، مسلما قیمت آنها نسبت به تشک های دیگر بالاتر می باشد.

انواع تشک طبی رویال در فروشگاه رویال مد

اگر قصد خرید تشک طبی را دارید ، بد نیست به فروشگاه رویال مد که عرضه کننده انواع محصولات تشک طبی رویال است سر بزنید. انواع تشک طبی رویال در فروشگاه رویال مد در اصفهان موجود است. چند تشک مطرح طبی از برند رویال عبارتند از: تشک طبی آرامش ، تشک طبی پدیسان ، تشک طبی مدیفوم ، تشک طبی سوپرکلاس و تشک طبی  رومانتیک. هنگام مراجعه به فروشگاه رویال مد در صورتی که از مشکل خاصی رنج می برید حتما آن را با فروشندگان در میان بگذارید تا برای خرید بهترین تشک شما را راهنمایی کنند.

 
 



:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: